Az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végére 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség önkéntes vállalása szerint.
Az ágazat vállalkozásai a termékek receptjének átalakításával, új termékek bevezetésével csökkentik tovább az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség felidézte, hogy a tagvállalatai által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként 2010. és 2017. között a termékek átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal mérséklődött, ugyanebben az időszakban a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett. A csütörtökön bejelentett önkéntes vállalás eredményeként 2020 végéig – a 2017. évi bázishoz képest – a szövetség tagvállalatai további 10 százalékkal csökkentik termékeik átlagos cukor- és kalóriatartalmát.
Mint a szövetség weboldalán írja, az alkoholmentes italok (ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák, szörpök) összesített forgalma Magyarországon 2007. és 2013. között 27 százalékkal csökkent, a 2014-ben kezdődött növekedés után 2017-ben több mint 12 százalékkal emelkedett. A szénsavas üdítőitalok – beleértve az ízesített vizeket is – piaca, amely az utóbbi évtizedben 31 százalékkal csökkent, az előző évek növekedése után 2017-ben közel 16 százalékkal nőtt.
A gyümölcslevek fogyasztása (amelyekből a 2007-es csúcs évhez képest 35 százalékkal fogyott kevesebb 2013-ban) a 2014., a 2015. és 2016. évi növekedés után 2017. évben összességében szintén nőtt, de nem egyforma mértékben. A szegmensen belül a 100 százalékos gyümölcslevek forgalma 3 százalékkal növekedett, a gyümölcsnektárok növekedése több, mint 16 százalék volt, a gyümölcsitalok piacának növekedése 4,1 százalék volt.
(forrás: MTI/uditoitalok.hu)