Október 7-én megrendezésre került a TÉT Platform szervezésben a TÉT Reggeli szakmai fórumsorozat következő, „Édes íz az életünkben – cukortól az édesítőszerekig” című rendezvénye.
A vitaindító előadást dr. habil Soós Mihály, a Debreceni Egyetem Marketing és Kereskedelmi Intézetének docense tartotta, „Az édes ízzel kapcsolatos fogyasztói preferenciák vizsgálata” címmel. Az előadásban szó került a magyar fogyasztók édes íz iránti elköteleződéséről, a cukor és egyéb édesítő szerek felhasználási szokásairól és a fogyasztók háttértudásáról. Az előadást követően aktív párbeszéd alakult ki a különböző szervezetek, kutatóintézetek és ipari szervezetek között a cukor, édesítő szerek és az ezeket nagy mennyiségben tartalmazó termékek társadalmi megítéléséről, az elhízásban betöltött szerepéről és a hiányos fogyasztói edukáció következményéről. Az ipari szereplők kifejezték aggodalmaikat az új NETA adóról, mivel egy erősen nehéz gazdasági helyzetben tovább rontja esélyeiket, még inkább megdrágítva a termékeik költségeit. A fogyasztói igények kielégítése céljából az utóbbi idők erősödő trendjeiről is szó esett, mint a cukormentes üdítőkről, a mentes, funkcionális, vitaminnal dúsított és az energiacsökkentett édesipari termékek térnyeréséről.
NAK/Penksza Péter