REL együttműködés

Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. valamint a Belügyminisztérium (BM) összefogásában 2018. december 4-én zajlott „A szociális szövetkezetek szerepe a helyi fejlesztésben” című rendezvény.


Ennek keretében Hamza Eszter és Rácz Katalin – az AKI Társadalmi Fenntarthatóság Kutatási Osztálya képviselői – bemutatták a FÓKUSZ program keretében végzett, a szociális szövetkezetek körében lezajlott kérdőíves felmérés eredményeit.

A kérdőíves felmérés és az ezzel párhuzamosan elkészült szövetkezeti mélyinterjúk alapján megállapítható, hogy a szövetkezetek nagyobb részt hátrányos helyzetű településeken működnek, ahol a legnagyobb probléma a hátrányos helyzetű, munkaerőpiacról kisodródott emberek nagy száma, alacsony életszínvonala, valamint az életminőséget emelő termékek, lakossági szolgáltatások elérésének nehézségei.

Lehel András Tiborné a BM osztályvezetője (Szociális Szövetkezeti Koordinációs Osztály) köszöntőjében kitért arra, hogy szerencsésnek tartja, hogy a kutatás végigkíséri a teljes programot, így annak nyomon követése, a fejlődési utak áttekintése újabb megállapításokra ad lehetőséget. A cél minden esetben a hátrányos helyzetűek felzárkóztatása, foglalkoztatása, ezzel a munkaerőhiány és a fiatalok vidéki térségekből történő elvándorlásának megszüntetése.

A rendezvény keretében megismerhettük a szociális szövetkezetek típusait, főbb tevékenységeit, értékesítési csatornáit, legfontosabb partnereit, a pénzügyi- és vagyoni helyzetét, dolgozói összetételét és nem utolsó sorban fejlesztési igényeit, a fenntarthatóságuk lehetőségeit, befolyásoló tényezőit. Hiszen az egyik legnagyobb kihívás a szociális szövetkezetek esetében is a hosszú távú működőképesség, a gazdasági, társadalmi fenntarthatóság szervezeti és a makroszintű feltételeinek megteremtése. Természetesen a jó minőségű termék és szolgáltatás, az elkötelezett vezetés és az alkalmazotti hozzáállás mellett nagyon fontos az előállított termékek iránti piaci kereslet megléte.

Megállapították, hogy a Fókusz Program keretében támogatott szociális szövetkezetekben elindult egy erős hagyományokra épülő innováció, amely a szervezetek fenntarthatósága szempontjából kulcsfontosságú, azonban az előállított innovatív termékek, szolgáltatások értékesítését sok esetben nehezíti a piaci kapcsolatok és a termékértékesítéssel kapcsolatos ismeretek hiánya. Felmerültek a szociális szövetkezetek fejlesztési igényei, amelyek a szövetkezetek vidékfejlesztési szerepvállalásának kiteljesedéséhez szükségesek lennének, ezek között szerepelnek: tematikus szaktanácsadás, piacra jutás támogatása, mentorálás, jogi tanácsadás, a tevékenységek szakmai alapjainak tudásmegosztása, együttműködés, a piacra jutást és a tapasztalatátadást egyszerre segítő hálózatépítés.

A Fókusz Programot kiegészítő pályázati lehetőségről – a Fókuszban a piac – itt olvashat.


(NAK)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám