A Magyar Államkincstárnál az ügyfél-tájékoztatási rendszer (ÜTR) egy olyan lekérdező rendszer, amely megmutatja az ügyfelek támogatási és kifizetési igényléseit, valamint a hozzájuk kapcsolódó döntéseket és támogatási összegeket.
A használatához ügyfélkapus beazonosításra van szükség, de lehetőség van arra is, hogy az ügyfél helyett meghatalmazottja járjon el. A beazonosítást követően elérhetővé válik az ügyfél összes, Kincstárnál indított agrár- és vidékfejlesztési támogatásokkal kapcsolatos ügye. Számos szűrőfeltételt és rendezési lehetőséget használva, bármilyen ügy részleteit meg lehet tekinteni. Mindezek mellett a vidékfejlesztési támogatások esetén az ügyek állásán kívül a projektszintű összesített adatok is feltüntetésre kerülnek.
A rendszerbe belépve elsőként a bejelentkezett ügyfél adatait láthatjuk. A különböző szűrőfeltételek megadásával az Ügyek listájában felsorolt kérelmek között kereshetünk vonalkód, intézkedési csoport, jogcím és státusz alapján. A státusz mezőben a támogatási kérelmek állapotát is láthatjuk, amelyek a következőek lehetnek: feldolgozás alatt, jóváhagyott, elutasított és visszavont.
Továbblépve, ha az Ügyek listájában rákattintunk az egyik kiválasztott sorra, akkor egy új ablak nyílik meg, az Ügyhöz tartozó kérelmek címmel. Ha még részletesebben tudni szeretnénk valamely támogatási vagy kifizetési kérelem adatait, akkor az Ügyhöz tartozó kérelem kiválasztott sorára rálépve a Kérelem adatai jelennek meg, ahol az Általános adatok, Pénzügyi teljesítés, Kérelem események és Kifizetési adatok válnak láthatóvá. A főoldalon az ügyek mellett található a „Folyószámla adatok” fül, ahol több évre visszamenőleg látható az összes megtörtént kifizetési és a jelenlegi támogatási összegek listája. Az itt látható adatok kizárólag tájékoztató jellegűek, mivel az egyes jogcímekhez kapcsolódó döntések tartalmazzák a hivatalos információkat.
(NAKlap, 2017. december-2018.januári szám)