A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Kaposvári Egyetemmel és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közösen – a XII. Kaposvári Állattenyésztési Napok keretében – I. Élelmiszer és Marketing Nemzetközi Konferencia címmel rendezvényt tart 2018. szeptember 27-én, Kaposváron.
Napjaink komplex globális kihívásai között kiemelt szerepe van a biztonságos élelmiszer-ellátásnak, amely egyénre szabott és egészséges táplálkozást segítő fogyasztási igénnyel párosul. A trendek egyértelműen paradigmaváltást mutatnak a fogyasztói magatartásban, amelyre a vállalatok mérettől, tevékenységi körtől, földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül válaszokat keresnek. Ehhez járul hozzá a hagyományteremtő szándékkal indított konferencia, amely célja a hazai és nemzetközi trendeket egyaránt felvonultató, információban gazdag, izgalmas és tanulságos gyakorlati tapasztalatok bemutatása az agrár- és élelmiszer-gazdaságban résztvevők számára.
A konferencia két tématerületre koncentrál, az innovációra és az együttműködések erősítésére az élelmiszerláncban. A fogyasztói igények kielégítésében nem kérdéses az innováció helye és szerepe, amely átível az oktatás, a kutatás, a szabályozás, az ipar, a kereskedelem területén, mint ahogyan országhatárokat sem ismer. Mindebből adódóan nem nélkülözhető az együttműködés a különböző szintek, szereplők között, valamint az egyes szinteken belül egyaránt, ami a siker egyik forrása elehet.
A konferencia két részből áll. A rendezvény első felében plenáris előadásokra kerül sor, amelyet előadásonként egy-egy rövid vitaindító beszélgetés követ. A szakmai előadásokon bemutatásra kerülnek a szakterületi célok, sikerek, programok, melyek a napi munkák során bekövetkezett kihívásokra és jó gyakorlatokra rámutatva hozzájárulnak az érintett résztvevők sikeréhez, gazdaságosságához.
A rendezvény második felében kerekasztal-beszélgetés során az innovációban és az együttműködésben példamutató szereplőket szólaltatunk meg, annak érdekében, hogy a résztvevők a fókusztéma több aspektusát megismerhessék. A beszélgetés során elismert szakembereket a termékpálya minden szintjéről (termelés, feldolgozás, kiskereskedelem, gasztronómia, klaszter, egyesületek és oktatás), valamint a média képviselőit ültetjük egy közös asztal mellé.
A kamara a rendezvényre mintegy 200-250 főt vár, köztük gazdálkodókat, élelmiszeripari szereplőket, szakembereket, szaktanácsadókat, döntéshozókat valamint tudományos szereplőket. A konferencia teljes időtartalma alatt kiállítás működik, ahol kiemelkedő élelmiszeripari vállalatok, egyéni és társas vállalkozások kínálnak termékeket bemutatóikon innovatív termékeikből.
A konferenciáról részletek itt. A KÁN-ról pedig részletek itt.
(NAK)