Mintegy 2,5 millió hektoliter sört értékesített exporttal együtt a Dreher Sörgyárak Zrt. tavaly az előző évhez hasonlóan, ugyanakkor a minőségi portfóliójában szintet lépett – közölte hétfőn a cég.
Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketingigazgatója kiemelte, hogy a vállalat hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll. Ebbe illeszkedik az is, hogy több mint egy évtized után változik a Dreher Classic receptje, megjelenése és neve. A hétfőtől forgalomba kerülő sör, a Dreher Gold receptúrájából kikerül a kukorica, a jövőben ez a termék csak árpamalátát, komlót és kristálytiszta vizet tartalmaz majd.
Bai József, a vállalat pénzügyi igazgatója közölte, hogy a társaság évente mintegy 460 millió korsó sört készít, ezzel a legnagyobb sörgyártó Magyarországon. A társaság belföldi piaci részesedése 34,7 százalék volt tavaly. Hozzátette, hogy a 2017. április 1-december 31-re vonatkozó általános üzleti évet záró éves beszámoló eredménykimutatás szerint az értékesítés nettó árbevétele 46,4 milliárd forint, az adózás előtti eredménye pedig 473,7 millió forint volt.
Bár a Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek, Kántor Sándor, a szervezet igazgatója a Világgazdaságnak néhány napja elmondta, hogy a kiskereskedelmi adatok hűen tükrözik a fogyasztói trendeket. Ezek közül a termékösszetétel minőségjavulását emelte ki: folytatódott a prémium és szuperprémium kategóriájú sörök térnyerése az olcsó, alsó kategóriás termékekkel szemben, de ugyancsak meghatározó az alkoholmentes sörök robbanásszerű növekedése, ez a szegmens is egyre jelentősebb szerepet tölt be.
(MTI)