A kézműves sörök forradalma a nagy sörgyárakat is kreatív gondolkodásra sarkallta, így becsléseink szerint az idei piaci növekedés ötödét az innovatív termékek adják – fogalmazott a Világgazdaságnak Békefi Gábor, a Dreher vezérigazgatója.
– Nemcsak minőségben, mennyiségben is további fejlődés várhat a hazai sörfogyasztásra a következő években. Bár ma még jóval az európai átlag alatt vagyunk, a konvergencia jegyében Magyarországnak közelednie kell vásárlóerőben és a fogyasztási szokások terén is a kontinentális középértékhez, azaz a legurított literek mentén is zárulhat az olló. A közelmúltban pedig egyértelművé vált, hogy egyre igényesebbek a magyar sörfogyasztók, elsődlegesen a minőséget és az élményt keresik. (…)
– Becsléseink szerint az idei piaci növekedés 20 százalékát már az innovatív termékek adják. Noha az előző három évben is több új típusú terméket vezettünk be, ez a mutató közel sem volt ilyen magas. Üdvözlendő a kisebb főzdék térnyerése, hiszen sok új fogyasztóval ismertetik meg a sörfogyasztás sokszínűségét, egyúttal a nagy gyárakat is arra sarkallják, hogy ötleteljenek, legyenek kreatívak. (…)
– A Nielsen adatai szerint a hazai kiskereskedelemben és a benzinkutakon 32 százalékkal nőtt értékben az ízesített, alkoholmentes sör kategória az első fél évben. Ez is egy többéves folyamat eredménye, a 2 százalékos radlerek után jöttek a még alacsonyabb alkoholtartalmú, ízesített sörök, melyeknél a természetes alapanyagok használata mellett a fogyasztási alkalmak bővülése a növekedés motorja. (…)
– A sörlé zömében magyar agrártermékeket tartalmaz, az a cél, hogy a maláta és a komló is minél nagyobb arányban hazai beszállítóktól érkezzen. Előnyben részesítjük a magyar termékeket, importra csak akkor kényszerülünk, ha a hazai beszerzés mennyiségi vagy minőségi akadályba ütközik. A csomagolás terén más a helyzet: itthon a szükséges alumíniumdoboz, üveg- és műanyagpalack nem érhető el.
A teljes interjú itt olvasható.
(vg.hu)