Létrejön az új egységes borarculat, a Magyar Turisztikai Ügynökség információs portált indít a magyar borról, és idén második alkalommal megrendezik a Budapesti Borbár Túrát is.
2017 júniusától új alapokra került a bor- és gasztromarketing irányítása a Magyar Turisztikai Ügynökségnél (MTÜ) annak érdekében, hogy a szakmával szorosabb együttműködés jöhessen létre olyan kulcsprojektek kapcsán, mint amilyen a turisztikai országmárka kialakítása is.
– A most készülő, új turisztikai országmárka szerves részét képezi majd a magyar bor- és gasztrokultúra, hiszen Magyarország elképzelhetetlen a minőségi borok és a sajátos magyar ízek nélkül – fogalmazott Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese. – Az ügynökségnek a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával együttműködve az a feladata, hogy az országmárkán keresztül a magyar bor értékeit megismertesse a világgal, és így lendületet kapjon a borturizmus is. A magyar bor autentikus és hozzáférhető, ami miatt a külföldi és belföldi turisták számára valódi élményt jelent egy hazai borrégióba ellátogatni. A magyar borászatok megismerhetők, bejárhatók és nem utolsó sorban, történetük is van, mindez pedig vonzóvá teszi a borainkat minden érdeklődő számára.
A vezérigazgató-helyettes szerint a bormarketingen belül a legnagyobb feladat egy egységes, magyar bor márkastílus létrehozása.
– A külföldi és belföldi fogyasztói szegmens felé éppúgy be kell tudnunk mutatni a magyar bort, mint a vállalati területen, rámutatva eredetiségére és az egyes pincészetekhez kapcsolódó, inspiráló történetekre. Ennek érdekében egy átfogó információs portált indítunk, amelyen keresztül mindenki megismerheti a magyar bor értékeit.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke szerint az állami bormarketing stratégia és a HNT ágazati stratégiája szervesen kapcsolódik egymáshoz: mindkettő a magyar bor presztízsének növelését és a termelők piacra jutási lehetőségeinek javítását kívánja elérni.
– Örömteli, hogy a közösségi bormarketing ügye és az azt szolgáló forrás egyaránt Magyar Turisztikai Ügynökség hatáskörébe került – mondta. – Reményeink szerint a jövőben a szakma is meghatározóan tudja formálni a magyar bor arculatképzését. Az MTÜ-vel kötött együttműködési megállapodásunk lehetővé teszi, hogy egységben, egy irányba mozdulva fogjuk össze a szőlő- és borágazat közös érdekeit. Közös célunk, hogy az országról, a magyar kultúráról, a magyar életformáról megfelelő üzenetek jelenjenek meg.
A Magyar Turisztikai Ügynökség 2017 márciusában kötött együttműködési megállapodást a bortermelőket tömörítő Hegyközségek Nemzeti Tanácsával a közösségi bormarketing feladatok ellátása kapcsán. Az együttműködés nyomán az MTÜ megkezdte az év elején kialakított magyar bormarketing-koncepció országmárkába integrálását, amelynek egyik első lépéseként idén júliusban egy, összesen hat állomásból álló rendezvénysorozat indul annak érdekében, hogy a helyi szereplők is megismerjék az országmárka- és a bormarketing-koncepciót és lehetőség nyíljon a további szakmai párbeszédre. A szakmai országjárás első állomása július 6-án Tokaj lesz, ahol szó esik egyebek mellett a bormarketing-koncepció piramisának koronájáról, a magyar borkultúrát nemzetközi porondon legmagasabb szinten képviselni tudó Tokaji Aszúról is.
Folytatódik a tavaly nagy sikerrel útjára indult Budapesti Borbár Túra is, amelynek keretében a főváros borbárjaiban autentikus magyar borvidékek, kiemelkedő boros települések és önszerveződő módon létrejött borászati körök, egyesületek mutatkoznak be az érdeklődőknek. A borok mellett az adott borrégióra jellemző gasztronómiai különlegességeket is megismerheti a nagyközönség.
(HNT)
Az agrárkutatás megújítását szeretnék előmozdítani
A fiatal magyar agrárkutatókat segíti pályázati és ösztöndíj lehetőséget teremtve a ,,Fogadj örökbe furmintot" elnevezésű program; a kezdeményezést az idei Furmint éve programhoz kapcsolódva indították el - közölte Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter keddi sajtótájékoztatóján. A rogram kezdeményezői és támogatói a magyar agrárkutatás megújítását szeretnék előmozdítani. Ennek érdekében a tavasszal Badacsonyban furmintoltványokat telepítettek, amelyeket örökbe fogadhatnak cégek és magánemberek. Az így befolyt adományokból - egy-egy szőlőoltványt, -tőkét 100 ezer forinttal támogattak - pályázati és ösztöndíj lehetőséget teremtve segítik a szőlőnemesítők, a fiatal agrárkutatók munkáját.
Eddig mintegy 2,5 millió forint gyűlt össze az adományokból, de év végéig várják a további felajánlásokat is. A pályázatot évente egyszer írják majd ki a tervek szerint. Az első pályázati felhívás keddtől érhető el a NAIK honlapján. Az ösztöndíjra pályázóknak szeptember 30-ig kell benyújtaniuk 15 oldalas pályázatukat. Az első helyezett 250, a második 150, míg a harmadik helyezett 100 ezer forintot kap. (MTI)