A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Élelmiszeripari Igazgatósága szakmai rendezvényt tartott 2018. december 4-én, amely az élelmiszeripari vállalatok tudás- és hatékonyság-növelését volt hivatott elősegíteni a marketingtevékenységet érintő előadásokon keresztül.
A rendezvényt Keleti Marcell, a NAK élelmiszeripari igazgatója nyitotta meg. Kiemelte, a kamara számára fontos, hogy minél több élelmiszeripari tevékenységhez kapcsolódó területre kiterjedően tudjon jól hasznosítható információkat nyújtani tagjainak.
– A rendezvények keretein belül megosztott szakmai lehetőségeket és innovatív megoldásokat olyan összeállításban adjuk át a tagjainknak, hogy azt minél többen és hatékonyabban tudják saját szakmai területükön hasznosítani – jegyezte meg az igazgató.
Ördögh László, a Graphasel Design Stúdió Kft. ügyvezetője prezentációjában kiemelte, hogy a vállalkozások jól kialakított arculata adja meg az egyediséget, ezáltal a termékek felismerhetőségét, vagyis azt az összképet, amiért a fogyasztó kiválasztja a cég termékeit a többi közül.
– Az arculat egy vizuális rendszer, ami jelekből építkezik – hangzott el a prezentációjában. – A vizuális elemek összképe és az ezekből kialakuló egyéni érzelmek segítenek a fogyasztóknak, pontosabban a fogyasztó agyának a termékkel kapcsolatos döntés meghozatalában. (Az előadása
pdf
itt
(53.43 MB)
érhető el.)
Ezen megállapítás alátámasztásaként Dr. Soós Mihály, az InnoFood Marketing Kft. ügyvezetője előadásában arról beszélt, hogy napjaink fogyasztóinak megnyerésére csak innovatív termékfejlesztési módszerekkel van lehetőség. Bemutatta az innovációs folyamatba tartozó azon módszereket, amelyek révén megvalósítható a vevőorientált termékfejlesztés. Ezek többek között a netnográfia, a crowdsouring és a szemkamerás vizsgálatok. Ez utóbbi módszer alapján az ET Research 2016-ban megállapította, hogy a vásárlók zöme a boltban hozza meg a vásárlással kapcsolatos döntéseit, valamint hasonló arányban ezek a döntések automatikusak, az érzelmeiken alapulnak. (Az előadása pdf itt (3.84 MB) érhető el.)
Gandera Balázs, az Intren Ügynökség ügyvezetője a digitális marketing szerepéről és az élelmiszeripari alkalmazás lehetőségeiről beszélt. Felvázolta azokat a szempontokat, amelyekkel meghatározható az e-marketing révén elérni kívánt cél- és eszközrendszer. Kitért továbbá arra is, hogy már a kreatívok gyártása során érdemes gondolni az online-marketingre, ezáltal költséghatékonyabb tervezés érhető el ezen a területen, valamint kiemelte a mérések fontosságát is. (Az előadása pdf itt (890 KB) érhető el.)
A gyártói oldal képviseletében Tóthné Kecskés Mária, a Hungerit Zrt. belkereskedelmi és marketingigazgatója mutatta be, hogy a valódi sikerhez a marketingkommunikációnak minden érzékszervünket működésbe kell hoznia. Minden érzékszervi hatás fontos szerepet játszik a márkaépítésben, így a színek, a formák, a logók és az illatok is. A Valdor termékcsalád példáján keresztül bemutatta és egyben felhívta a figyelmet a csomagolási marketing fontosságára is. Amellett hogy praktikus az új, innovatív csomagolás egyértelműen kiemeli a terméket a polcon lévő többi termék közül, aminek előnyeit az eladási adatok is visszaigazoltak. (Az előadása pdf itt (3.93 MB) érhető el.)
Az előadók
A konferenciasorozat következő eseménye az élelmiszer-higiénia és az élelmiszer-biztonság témakörét fogja körbejárni. A 2019. január 15-i rendezvényről bővebb információ itt található.
(nak.hu)