A halfogyasztást népszerűsítő kampány közel 1,5 millió embert ért el 2018-ban. Az idei karácsonyi ünnepi időszak alatt nagy választékban lehet majd friss halhoz jutni az üzletekben és a piacokon.
A „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampány 2018-as állomásairól, valamint az adventi megjelenésről tartottak sajtótájékoztatót a promóció szervezői. Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója kiemelte: 2018-ban 34 budapesti és vidéki rendezvényen népszerűsítette a halfogyasztást a marketingszervezet, köztük olyan országos jelentőségű rendezvényeken, mint a Sziget Fesztivál, a Nemzeti Vágta, a VOLT Fesztivál, a Bajai Halfőző Fesztivál vagy a Halbazár, valamint két belföldi kiállítás. Mindezek által a promóció közvetlenül több, mint 1,5 millió emberhez jutott el. Mint elhangzott, a rendezvények pozitív tapasztalata szerint a hagyományostól eltérő, különlegesebb elkészítési módokkal – pl. a fűszeres halgolyóval, vagy a különböző halpástétomokkal – sokak figyelme felkelthető a halételek iránt és tudatosítható, hogy egészségünk megőrzéséhez hetente legalább kétszer kellene halat fogyasztanunk. A szakember hozzátette: az ajánlott mennyiség heti mintegy 300 gramm, azaz évi több mint 15 kg/fő olajos húsú hal.
A Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MAHAL) szóvivője, Lévai Ferenc felhívta a figyelmet arra, hogy az őszi lehalászás már megkezdődött, és a karácsonyi időszakra kiváló minőségben, nagy választékban lehet majd friss halhoz jutni az üzletekben és a piacokon. A szakember arról is szólt, hogy nem érdemes az ünnepekig várni a halvásárlással, mivel az 2-3 hétig tartó mélyhűtés esetén is megőrzi az ízét és az állagát. Mint mondta a „Kapj rá!” honlap oldalán a halbolt kereső funkció segítségével mindenki megtalálhatja a lakóhelyéhez legközelebb eső üzletet, ahol megvásárolhatja az ünnepi vacsorához szükséges halat. Lévai Ferenc hangsúlyozta azt is, hogy a hal nem csak az ünnepek étele, hiszen a hétköznapokban számos kreatív és ötletes elkészítési módja létezik, amelyekhez többek között a „Kapj rá!” receptes füzetei is adnak tippeket.
A kampánnyal az adventi megjelenés után, 2019-ben is folytatják a halfogyasztás népszerűsítését.
(forrás: AMC)