Hogyan kerülhet a magyar mangalica a londoni étterem konyhájába vagy miként jut a jó minőségű kistermelői zöldség a magyar éttermekbe? – ezen a feladványon dolgozik évek óta az a hazai agrár startup, amely a napokban nyitotta meg online piacterét. A Magyar Nemzet cikke.
Az ezredforduló óta számtalanszor hallottuk már, hogy bármennyire is szeretnének a hazai csúcséttermek magyar alapanyagból főzni, termelőink nem tudnak kiszámítható minőségben és mennyiségben szállítani húst, zöldséget, amire a csúcs-gasztrovállalkozásoknak szükségük lenne. Ezért aztán a Michelin-csillagosok és -várományosok beszerzéssel foglalkozó alkalmazottai Bécsbe vagy éppen Párizs mellé járnak a nagybani piacra. Azt, hogy különleges marhahúsok, tengeri halak és herkentyűk, egzotikus zöldségek, fűszerek beszerzéséért a Lajtán túlra kell küldeni a teherautókat, még megértjük. De hogy krumplit, paradicsomot, paprikát is a Párizs melletti Rungis nagybani piacáról kell beszerezni egy magyar étteremnek, abban van valami riasztó.
Éppen a fenti hiányhelyzetben látta meg az üzleti lehetőséget egy magyar agrár startup, amely már el is indította a kis- és közepes termelőket az éttermekkel közvetlenül összekötő online piacterét. Bizonyítandó, hogy nem légből kapott ötletről van szó, a Supp.li pályázott, és 144 millió forintos befektetést kapott is a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől.
A piactérre magas minőségű élelmiszerek termelői tölthetik fel friss és feldolgozott termékeiket, amelyeket az éttermek és a séfek megrendelhetnek. A Supp.li nemcsak az online felületet fejlesztette, hanem ellenőrzi a feltöltött élelmiszerek minőségét, valamint a teljes logisztika lebonyolítását is magára vállalja. A cég nem csak a magyar piacra számít, jelenleg máris egész Közép-Európában lát el éttermeket, hosszú távú célja pedig az éttermi, termelői és ellátási lánc megreformálása Európában. A vevői és eladói oldalról jelenleg mintegy száz ügyféllel rendelkező cég 2016-ban indult, árbevétele az első évben 0 forint volt, de még 2018-ban is 10 millió forint alatt alakult.
Miközben a fejlesztők még az online felületen dolgoztak, az üzletfejlesztők az összes bécsi és berlini Michelin-csillagos éttermet végiglátogatták, így megrendelések is érkeztek világhíres séfektől.
További részletek itt.
(forrás: Magyar Nemzet)