`

Megjelent az az NGM-rendelet, aminek értelmében az étel- és italautomatákat fel kell szerelni Automata Felügyeleti Egységekkel (AFE) biztosítva a kommunikációt az automaták és a NAV szerverei között.


Az intézkedés (a 31/2016. (IX. 2.) NGM rendelet) egy újabb példája a piactisztulás érdekében tett lépéseknek. Maga a rendelet 2017. január 1-jén lépett hatályba, és maximalizálja a felügyeleti szolgáltató által nyújtott, minimális felügyeleti szolgáltatásnak minősülő szolgáltatások utáni – AFE-enként legfeljebb 5000 Ft/hó (ÁFA nélküli) – havidíjat is, kiszámíthatóbbá téve ezzel a költségeket.

Mindezzel együtt idén a kormányzat februári döntése alapján az étel- és italautomaták üzemeltetői költségvetési támogatást kaptak az AFE beszerzéséhez 1,8 milliárd forint keretösszeggel, melyet júliusban megemeltek további 1,44 milliárd forinttal. Ez a vissza nem térítendő (de minimis) támogatás felügyeleti egységenként 120000 Ft-ot jelent az érintetteknek, melyről a tudnivalókat a 20/2017. (VII. 31.) NGM rendelet tartalmazza. Az egységes támogatási összeg magában foglalja az AFE árát, a telepítéssel összefüggő valamennyi díjat és költséget, illetve a Magyar Posta, mint szolgáltató, a felügyeleti egység szerelésén túl a támogatás igénylését is intézi.

A támogatás igénybevételének feltételei között ki kell emelni, hogy a 2017. július 31-e előtt megkötött üzemeltetési szerződéssel rendelkezők esetében a támogatási kérelmek beadására 2017. július 31-e és 2017. augusztus 8-a között volt lehetőség – olvasható a Magyar Posta honlapján közölt NGM állásfoglalásban.

Fontos tudni, hogy a felügyeleti szolgáltatásba nem beköthető automaták még 2017. december 31-ig AFE felszerelése nélkül is üzemeltethetőek abban az esetben, ha elvégezték a teljesíthetőséggel kapcsolatos vizsgálatot, és valamennyi felügyeleti szolgáltató nyilatkozik arról, hogy a szolgáltatás nyújtására vonatkozó igényt nem képes teljesíteni, azaz nem képes AFE-val ellátni az automata berendezést. Azok az automaták, amelyek vizsgálata nem történt meg és szerződést sem kötöttek rájuk, 2017. augusztus 1-től már sajnos nem üzemeltethetőek, a kötelezettségeket megszegők pedig mulasztási bírsággal sújthatóak.

A felügyeleti szolgáltatóként 2017. július 1-től a Magyar Posta működik, a szerződés kötéséhez szükséges nyomtatványokról és tudnivalókról itt lehet részletesen tájékozódni. kérni.

 


(NAK/Pető Krisztina)

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám