A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatósága az „EGYÜTT AZ ÉLELMISZERIPARÉRT” konferenciasorozat keretében szakmai rendezvényt tartott 2019. november 5-én, amely az élelmiszeripari vállalatok tudás- és hatékonyság növelését volt hivatott elősegíteni a marketing- és termékértékesítési stratégiákat, valamint - eszközöket érintő előadásokon keresztül.
A rendezvényt Keleti Marcell, a NAK élelmiszeripari igazgatója nyitotta meg. Megnyitójában kiemelte, a kamara számára fontos, hogy az élelmiszeripari vállalkozások számára olyan kézzelfogható segítséget nyújtson a marketingtevékenységük fejlesztéséhez, amelyek által megerősíthetik termékeik pozícióját az élelmiszerpiacon.
Bódi Krisztina, a testreszabottmarketing.hu weboldalt működtető cég ügyvezetője a marketinget eladást segítő eszközként mutatta be a résztvevőknek. Elmondta, hogy a vállalatok szempontjából a marketingnek olyan tudatos tevékenységnek kell lennie, amely a fogyasztók/vevők igényeiből kiindulva alakítja ki az egyedi üzletpolitikát. Megértve a fogyasztót és ehhez igazítva a marketingstratégiát, elősegíthető a termékek, a márkák pozícionálása a piacon. (A teljes előadásanyag pdf itt (666 KB) tekinthető meg.)
Magyar Nóra és Hegyi Kálmán, az Axia Group Zrt. képviseletében bemutatták a komplex és tudatos márkaépítés előnyeit és az ehhez kapcsolódó integrált kommunikáció lehetőségeit. Kiemelték, hogy a márkaépítés során az a cél, hogy a fogyasztónak oka legyen a választásra. Mivel a fogyasztó szereti a stabilitást, a megbízhatóságot, szükséges a vásárlást akadályozó érzelmeiket leküzdeni. Egy jól felépített márkával ezt el lehet érni, az így kialakuló fogyasztói lojalitás pedig számszerűsíthető előnyökkel jár. (A teljes előadásanyag pdf itt (2.64 MB) tekinthető meg.)
Dr. habil. Forgács Attila gasztropszichológus felhívta a résztvevők figyelmét arra, hogy a sikeres piaci működés feltétele a veszélyek és a lehetőségek pontos ismerete. A fogyasztó gondolkodását meg kell ismerni, és az ő gondolkodásához illeszkedve kell felépíteni a megfelelő kommunikációt. A MindTitude™ olyan piackutatást ajánl, ami gyors (real-time adatgyűjtés és feldolgozás), költséghatékony, alapos, egyszerű, könnyen értelmezhető és komparatív. A rendszer méri a fogyasztói attitűdváltozást és viselkedést. Az eredmények alapján a bizonytalan fogyasztói attitűdöknél be lehet avatkozni a termék marketing-kommunikációjába. (A MindTitude™-ről részletes ismertető pdf itt (637 KB) tekinthető meg.)
Batternay Anita, a Preston & Partner ügyvezetője bemutatta az FMCG piac működését és hasznos ötletekkel szolgált a résztvevők számára a sikeres vevőstratégia kialakításához, a nagy üzletláncokkal való együttműködés kialakításához, az egyes kereskedelmi csatornák méréséhez és menedzseléséhez. Kiemelte, hogy a jó teljesítmény az FMCG piacon nem szubjektív, hanem erősen mérhető. Ezek a mérőszámok a tárgyalások során fontos mankót nyújthatnak a vállalkozásoknak, továbbá ezek figyelembevételével hatékonyabb kereskedelmi tevékenység érhető el. Az eredmény pedig a vásárlónak nyújtott hozzáadott értéken keresztül jelenik meg. (A teljes előadásanyag pdf itt (2.48 MB) tekinthető meg.)
A konferenciasorozat következő eseménye a hatékonyabb munkaerőpiaci pozíció elérését segítő témákkal foglalkozik. A 2019. november 26-i rendezvényről bővebb információ itt található.
(NAK/Polczer Katalin)